המכשיר הסלולרי נפל למים, מה עושים?

היום יש כמה חברות המייצרות מכשירים עמידים מפני חדירת מים (סמסונג גלקסי) אך עדיין מכשירים סלולריים רבים נפגעים והנזק לרוב בלתי הפיך. מכשיר שחדר אליו נוזל באופן אוטומטי אחריות היצרן פגה. *חשוב לזכור שישנם מכשירים שמכסה הסוללה שלהם לא נפתח (כמו מכשירי אייפון) ולכן יש לגשת למעבדת תיקון טלפונים באופן בהול.

איך לזהות מדבקת הביקורת?

ניתן לזהות לפי מדבקת ביקורת באזורים מסויימים במכשיר, מדבקה זו משנה את הצבע ברגע שנוזל נשפך עליה מצבע לבן לצבע אדום.

איפה מדבקות הביקורת?

  • הסוללה – ישנה מדבקה אחת על הסוללה, קרוב לחיבורים המגעים.
  • בתוך המכשיר – על הלוח האם (מוח המכשיר) יש מדבקה נוספת אותה לא תוכלו לזהות ללא פתיחת המכשיר
  • גב המכשיר – לפעמים על גב המכשיר יש מדבקה נוספת שניתן לזהות בבירור את הצבע.

כל טכנאי מוסמך ומנוסה יוכל לזהות אם מדובר בתקלה עקב נזק מים ממבט ראשון.

לכן, במידה ומכשירכם אינו נגד מים המנעו מנזקי מים או אדי מקלחת שילוב של מים וטלפונים חכמים עלול לגרום לנזק כבד, ואף השבתת מכשיר.

המכשיר צלל לאסלה או לבריכה מה לעשות?

  1. מייד לכבות את המכשיר, לא להטעין ולנסות להדליק. אם אפשר להוציא את הסוללה זה יגדיל את הסיכוים להפעלת המכשיר.
  2. אורז סופח נוזלים – אורז טוב כעזרה ראשונה בלבד ואינו מהווה תחליף לטיפול יסודי וניקוי רכיבים ומגעים בתוך המכשיר.
  3.  לפנות למעבדה המתמחה בתיקונים מסוג זה בדקו איתה שיש את הציוד המתאים (אמבט לניקוי קורוזיה) וביקורות שמעידות על הצלחה בתיקונים מסוג זה.

אם עבדתם לפי השלבים הנכונים הסיכוי להוציא נתונים או לחזור להשתמש במכשיר טובים מאוד.